econacionalitarisme

pensades i fets de Joan Pons Valls

Bacàvia. El joc dels Països Catalans » Regles de joc

with 3 comments

Regles de joc (en pdf)

Anuncis

3 Respostes

Subscribe to comments with RSS.

  1. Hola, moltes gràcies pel Bacàvia: ja l’hem estrenat!

    Tanmateix, tenim alguns dubtes sobre les regles del joc: 1) Abans d’iniciar el joc, s’ha de posar una carta seqüencial de cada sèrie com a referència o són els primers jugadors qui tenen aquest privilegi? 2) Si un jugador no té cap carta C o S, què fa? Ha de passar tot el torn o només l’acció per a la qual no té carta? Si passa, té cap penalització? 3) Si tenim una carta B d’acció continuada que ens dóna dret a desfer-nos d’una carta a cada torn i ens en surt una altra d’idèntica, se sumen? És a dir, podem tirar a la pila del fem dues cartes a cada torn? Si no, què hem de fer amb la carta? 4) L’explicació del joc de les cartes C i S iniciada per “O bé”, a què es refereix? Són alternatives a col·locar la fitxa o la carta a la comarca o seqüència, respectivament? Quan es descarta una C o S i se n’agafa una altra, per exemple, s’entén que ja s’ha realitzat l’acció i s’inicia la següent? I, com abans, si es passa, hi ha cap penalització?

    Moltes gràcies!
    Josep Maymó

    Josep Maymó

    Novembre 27, 2016 at 8:24 pm

    • Moltes gràcies a tu, Josep.

      Hem entrat en la fase que els promotors d’aquest projecte col·lectiu estàvem esperant amb candeletes: el moment quan la gent hi comença a jugar. És quan sorgeixen les preguntes a certs aspectes del joc, la dificultat de transmetre les seves regles, les emocions, les qüestions no previstes… en fi, la interacció amb els jugadors i les jugadores.

      Però centrant-nos en el que demanes, les respostes als teus dubtes són les següents:

      1) Les sèries seqüencials comencen de zero. Com bé intueixes, encetar-ne una fa que l'”encertis” segur.

      2) Només passa de jugar l’acció corresponent, la primera acció si no té cap carta C, la segona si no en té cap de seqüencial. La resta del torn l’ha de jugar normalment. No hi ha cap penalització per passar però sí que es perd l’oportunitat de desprendre’s d’una carta.

      3) Sí, se sumen. És un privilegi que pot ser decisiu en la marxa del joc… però segurament hi haurà contrincants que ràpidament et demanaran un intercanvi de cartes per fer minvar aquest avantatge.

      4) Cada acció de carta C o S té quatre alternatives: jugar una carta, canviar una carta per la primera de la pila, intercanviar-ne una amb un altre jugador o passar. Només s’ha de realitzar una d’elles. Per tant, descartar-se i agafar una carta de la pila, representa acabar l’acció. Tampoc hi ha cap penalització, però sí que qui ho fa no redueix el seu nombre de cartes.

      econacionalitarisme

      Novembre 30, 2016 at 5:49 pm

      • Tot aclarit!
        Gràcies de nou

        Josep Maymó

        Novembre 30, 2016 at 10:48 pm


Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out /  Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out /  Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out /  Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out /  Canvia )

w

S'està connectant a %s