econacionalitarisme

pensades i fets de Joan Pons Valls

Democràcia, com pots arribar a ser de feixuga!

with one comment

Hi ha moments que la pràctica democràtica es torna ben penosa, fins i tot pels que estem ben convençuts de la seva validesa per a la progressió de les societats humanes.

I un d’aquests moments serà precisament la jornada electoral de diumenge que ve.

I ho és en primer lloc perquè aquestes eleccions mal dites “generals” -inclús per alguns dels que diuen que cal canviar de marc estatal-, segueixen sent les que trien un parlament aliè, en el qual, nacionalment parlant, el màxim que s’ha aconseguit és el dret a esbravar-se estèrilment de tant en tant davant un auditori tan sensible a aquesta qüestió com aquell qui sent ploure.

Però també, com un agreujant més per si calia, per les opcions que s’hi presenten des de l’independentisme. Són les de sempre, però amb una de les seves cares més lamentables. Un exportaveu burleta i bastant demagog, un jove “integrat” d’aquella manera tan nostra, un orador necessari però amb un llenguatge amb tuf militarista -“alta traïció”- i un exjutge amb unes ganes horroroses de notorietat formen una quadriga ben indigna per representar un país que presumeix d’excel·lència.

Aquesta setmana, doncs, no puc deixar de veure’ns reflectits en els pobres nord-americans d’esquerres als quals només se’ls ofereix un bipartidisme etern, que escanya la mateixa essència de la democràcia; o en els canacs que s’han de veure amb les paperetes a la mà per triar el president d’una república culturicida situada més o menys als seus antípodes.

Davant d’aquest panorama, em plantejo si em puc permetre el que em demana el cos. Penso que no fallaria a la meva ètica democràtica quedant-me a casa, però em ronda una sensació que em diu que m’he de tapar el nas i anar al col·legi a omplir les urnes. La raó que em dóna: que l’independentisme, sempre alerta, no baixi de xifra.

Per cert, voleu dir que no hauria quedat bé a la passarel·la mundial una abstenció, ara sí, general, del sector independentista; un 65 % d’abstenció en unes eleccions posen en qüestió la democràcia representativa més pintada. Bé, ja ho sé, seria una foguerada efímera però… no és això la vida. I a més a més, què s’ha d’anar a fer, a aquestes alçades, a les corts de Madrid?

 

Written by econacionalitarisme

Desembre 16, 2015 a 8:42 pm

Una resposta

Subscribe to comments with RSS.

  1. Gràcies. Totalment d’acord. El cos em diu una cosa , el cap un altra i el cor em mou a sortir de casa i amb el nas tapat exercir el dret i deure el diumenge de mantenir la “xifra” de vots independentistes…..

    Judith

    Desembre 18, 2015 at 9:11 am


Deixa un comentari

